پژوهشگاه معلم شاهرود
پژوهشگاه معلم شاهرود

پژوهشگاه معلم شاهرود

وب کنفرانس Blended Language Learning in practice

بدینوسیله چکیده‌ی مطالب وب کنفرانس Blended Language Learning in practice ویژه‌ی دبیران زبان انگلیسی به مدرسی سرکار خانم سمیه خدابخشی گردآوری و تقدیم همکاران می‌گردد.  

اگر به دنبال روش‌های مختلف برای یادگیری زبان انگلیسی هستید، انتخاب آنچه برای شما مناسب است می‌تواند بسیار طاقت‌فرسا باشد. برخی از مدارس کلاسهای گروهی سنتی را که یک روز در هفته برگزار می‌شوند پیشنهاد می‌کنند در حالی که دوره های دیگر صرفاً شامل تمرینات آنلاین بدون تعامل مستقیم با معلم است. بنابراین یادگیری ترکیبی در این زمینه کجا جای می‌گیرد؟ این روش چگونه است و چرا بهترین راه برای یادگیری زبان انگلیسی است؟

یادگیری ترکیبی، ترکیبی از فعالیتها و کلاسهای خودآموزی است که توسط معلم هدایت می‌شود. این فعالیت‌های خودآموزی شامل:

  1. تماشای داستان ویدیویی
  2. یادگیری تلفظ کلمات جدید
  3. انجام آزمون‌های سرگرم کننده تعاملی و ارتباطی
  4. مرور واژگان و دستور زبان در کتاب کار دیجیتال

به منظور استفاده از یادگیری ترکیبی، یک دوره باید بسیار دقیق تنظیم شود تا محتوا و اهداف مطالب آنلاین و آنچه در کلاس حضوری تدریس می‌شود را با هم تراز کند. به عنوان یک سازمان بزرگ و بین‌المللی، وال استریت انگلیسی به عنوان یک سازمان جهانی توانسته برنامه درسی‌ای را تدوین کند که دقیقاً این کار را انجام می‌دهد . این بدان معناست که تمام فعالیت‌های یادگیری که انجام می‌دهید کاملاً یکپارچه بوده و به راحتی پیگیری می‌شوند زیرا بسیار به هم مرتبط هستند .

به عنوان مثال، شما با دیدن یک کلیپ یاد می‌گیرید که چگونه سوالات مربوط به حوزه توریست بودن را بپرسید که شخصیتی در ویدیو این کار را انجام می‌دهد.

پس از آن شما برخی از آزمون‌های تعاملی را برای یادگیری نحوه بیان این عبارات و کلمات انجام می‌دهید. این دوره حتی دارای فناوری تشخیص خودکار گفتار است که به شما در هنگام یادگیری بازخورد فوری می‌دهد.

سپس در کلاس آنلاین خود این موقعیت مشابه را با یک یا چند نفر از دانش‌آموزان بازی کنید.